Umenie delegovať

Umenie delegovať - online webinárUmenie delegovať
alebo
ako spolupracovať s virtuálnou asistentkou

 

 

Kto je virtuálna asistentka, ako si ju nájsť a ako s ňou začať spolupracovať?

Koľko platiť za prácu virtuálnej asistentky - môže si to malý podnikateľ dovoliť?

Čo všetko môže pre podnikateľa robiť virtuálna asistentka a ako ju zaučiť do prác, ktoré sa javia také špecifické?


Keď vediete firmu a potrebujete viac času na práce, vďaka ktorým firma zarába, prichádza fáza, kedy je delegovanie nevyhnutnosťou. Virtuálne asistentky nemusíte zamestnávať, môžu pre vás pracovať pár hodín denne. Zaujíma vás, ako si nájsť asistentku, ktorá vás odbremení od administratívy a ako s ňou začať spolupracovať?

,,Virtuálne asistentky sú dlhé roky súčasťou môjho tímu a podnikanie bez nich si neviem predstaviť," hovorí lektorka webináru, Gabi Revická. ,,E-ženy sú prvou organizáciou, ktorá vedie na Slovensku vzdelávacie aktivity podporujúce virtuálne asistentky."

Vďaka delegovaniu úloh môžete získať viac času aj energie na to, čo je pre zdravé fungovanie firiem nevyhnutné a nedelegovateľné. Podnikatelia potrebujú čas najmä na činnosti, pre ktoré ich menšie firmy naozaj potrebujú:

  • Predaj - obchod
  • Stratégia podnikania
  • Komunikácia - marketing

 

Kto je virtuálna asistentka alebo virtuálny asistent?

Je to asistentka ako každá iná. Súčasné virtuálne asistentky síce nenahrádzajú v plnej miere sekretárky v kanceláriách, ale obsah ich práce je veľmi podobný. Tradične bola práca asistentiek vnímaná ako ženská, ale online podnikanie tento mýtus zrušilo a je úplne normálne, že prácu asistenta robia aj online asistenti - muži. Virtuálny asistent môže rovnako odbremeniť podnikateľa od zbytočnej administratívy ako virtuálna asistentka - žena. Virtuálni asistenti majú v pracovnej náplni hlavne administratívnu prácu, ale záleží na vzájomnej dohode. Čo je pre obsah ich práce príznačné: podpora podnikateľa a odbremenenie od prác, ktoré sú delegovateľné. Ako? To vám rady vysvetlíme.

 

Delegovanie práce

alebo

čo pre vás môže urobiť virtuálna asistentka


Predstavte si podnikateľa Jakuba, ktorý sa rozhodol, že bude mať obchod s knihami. Spočiatku chcel iba napísať knihu, neskôr, keď sa naučil, ako knihu vydať, tak začal vydávať nielen svoje knihy, ale aj knihy iných spisovateľov. No rozbehol sa tak, že začal knihy aj predávať. Aby jeho obchod s knihami prosperoval, bolo potrebné, aby fungovala celá škála činností od tvorby obchodu alebo e-shopu a normálneho prevádzkovania, distribúcie cez knižných distribútorov až po účtovníčku, reklamu, stratégie, predaj, administrátora web stránky, niekoho, kto preberá poštu a knižný tovar prijíma aj odosiela... No, hotová pohroma, ak by hrozilo, že sa náš podnikateľ nespamätá a nezačne si čím skôr tvoriť tím. Virtuálne asistentky by boli skvelým riešením, ale Jakub spočiatku tvrdil, že na virtuálnu asistentku nemá ešte peniaze. Zbytočne sme mu hovorili, že na ňu vôbec nepotrebuje vysoký rozpočet...

Jakub je zatiaľ slobodný a rád by si našiel ženu, ale prišiel na to, že keby ju aj mal, nemal by na ňu vlastne čas. Keď už mal pocit, že svoje podnikanie nezvláda, absolvoval webinár Umenie delegovať a hneď po ňom zrealizoval kroky, ktoré priniesli želanú zmenu. Postupne pustil všetky činnosti, ktoré ho zaťažovali nie iba časovo, ale aj energeticky. Konečne sa začal sústreďovať na podnikanie tak, ako si ho predstavoval na začiatku svojho start-upu. Takmer vyhorel, kým pochopil, že sa ako podnikateľ potrebuje venovať stratégii podnikania, komunikácii a marketingu a obchodu. Keby naďalej balil knižky a chodil na poštu, síce by ušetril, ale ak by to tak trvalo pridlho, mohlo by sa stať, že by firma skrachovala skôr, ako by sa rozbehla, pretože uprednostnil malé nevyhnutné činnosti pred dôležitými veľkými a nepochopil včas, ako veľmi je nutné, aby venoval obchodu. Aby som usmerňoval marketing. Aby vedel, kam pláva jeho loď, ktorej má udávať smer.


Áno, je pravda, že keď si založíte firmu a ste na začiatku podnikania:

  • je výborné, keď si v nej prejdete všetky činnosti a dokonale ovládate chod svojej firmy
  • je pochopiteľné, že si mnohé činnosti nemôžete dovoliť ihneď delegovať
  • je prirodzené, že ste opatrní, aby ste neprešvihli svoj rozpočet

 

Mylný mýtus o jednom zamestnancovi, ktorý ovláda všetko

Mnoho podnikateľov si myslí, že 1 človek, ktorého zamestná, musí robiť všetko. Ale to tak vôbec nemusí byť. Niekedy je výhodnejšie mať 3 šikovné virtuálne asistentky, pričom sa každá špecializuje na iný typ činnosti a každá môže pracovať na živnosť, ako jedného zamestnanca, od ktorého sa očakáva, že je talentovaný na všetko.


Ale nie je v poriadku, ak v rámci vášho podnikania:

  • dlhodobo robíte činnosti, ktoré by mal robiť váš asistent
  • ak nemáte čas na realizovanie obchodu
  • ak beháte na poštu, vystavujete faktúry, nahadzujete fotky do e-shopu, ale nekomunikujete so zákazníkmi
  • nepripravujete novinky, nový tovar, nové služby
  • ak ste zabudli, prečo ste začali podnikať

 

Dôležité pravidlo podnikania!

Podnikateľ, ktorý firmu založil, vymyslel a vedie, je nosič myšlienky. Zámeru podnikania. Ak má dilemy, sú prirodzené. Každý podnikateľ je zaťažený veľkým množstvom rozhodnutí a potrebuje ich často s niekym riešiť. Ak nevládzete, nemusíte hneď firmu zatvárať alebo hľadať spoločníka. To je veľmi častá chyba podnikateľov. Často vám pri riešení pomôže: 

  • kouč alebo mentor pre vaše podnikanie
  • virtuálna asistentka - hoci na pár hodín denne
  • podporný tím - viac ľudí na niekoľko hodín týždenne
  • iní podnikatelia - kluby, spoločnosti, komunity - myslite na networking, v podnikaní ho treba ako soľ

 

Čo môže pre podnikateľa spraviť virtuálna asistentka?

Virtuálna asistentka vás môže odbremeniť od veľkého množstva činností. Je na vás, ktoré oblasti vášho podnikania viete presunúť na "stôl" vašej asistentky. Medzi najbežnejšie a najčastejšie činnosti, ktoré bežne virtuálna asistentka robí patrí:

  • komunikácia s klientom cez email prípadne iné systémy
  • práca s webom - adminovanie webstránky
  • vystavovanie a odosielanie faktúr, kontrola úhrad,
  • kontrola textov pre vyhľadávače, weby, emaily
  • práca s dokumentmi cez Google disk
  • práca s objednávkami a inými dokumentami podľa zadania klienta


Pokiaľ ste ubytovateľ, virtuálna asistentka môže spravovať ubytovacie portály, na ktorých propagujete svoje ubytovacie zariadenia (Booking, Aribnb, ale aj mnohé iné).

Pokiaľ ste realitný maklér alebo finančný poradca - môže vaša virtuálna asistentka riešiť za vás tú časť práce, ktorú ju zaučíte (vy alebo po dohode s nami zaučíme virtuálnu asistentku my).

Ak ste autor článkov alebo copywriter - vaša virtuálna asistentka by mala mať skvelú znalosť slovenskej gramatiky, čo je základná zručnosť pre túto prácu.

Všeličo je delegovateľné, záleží, čo naozaj potrebujete. Ak sme typy prác, ktoré od online asistentky očakávate neuviedli, neznamená to, že vám ju vaša budúca virtuálna asistentka nevie poskytnúť.

 

Pre koho je webinár Umenie delegovať určený pre podnikateľov, ktorí:

  • chcú niektoré práce delegovať
  • hľadajú konkrétne riešenie, ako by virtuálna asistentka mohla uľahčiť ich podnikanie
  • chápu, že nech je virtuálna asistentka akokoľvek šikovná, potrebuje úvodný čas pre zaškolenie a pochopenie fungovania konkrétneho podnikateľa


Pre koho webinár Umenie delegovať nie je vhodný:

  • pre podnikateľov, ktorí odmietajú pochopiť, že aj virtuálna asistentka potrebuje čas na osvojenie si potrieb svojho zadávateľa
  • pre podnikateľov, ktorí sú zaseknutí v starých vzorcoch - komunikácia a úcta sú nevyhnutnou súčasťou súladu a spolupráce medzi podnikateľom a virtuálnou asistentkou

 

Čo môže webinár Umenie delegovať priniesť pre vaše podnikanie?

  • slobodu a váš čas pre nové projekty, pre stratégiu vášho podnikania
  • informácie, vďaka ktorým môžete ihneď začať riešiť zladenie vášho podnikania a spolupráce s virtuálnou asistentkou
  • ak budete trpezlivý, tak radosť z priestoru, ktorý sa vám uvoľní pre voľnejšie podnikanie

 

Termín,trvanie, spôsob:

27.4.2021 o 14.00 - alebo individuálne konzultácie dohodou

 

Dĺžka trvania je 90 min

Pripájame sa cez voľne dostupný ZOOM, ktorý je nutné mať pred webinárom nainštalovaný, konkrétny link vám pošleme na základe vašej prihlášky.

 

Lektorka:

Gabi Revická

Gabi Revická


Cena:

Máme pre vás 2 cenové úrovne - jedna je základná a druhá je obohatená o konzultáciu, ktorú odporúčame pre rýchlejšiu realizáciu spolupráce s vašou virtuálnou asistentkou + navyše veľmi hodnotný video-bonus!

1. účasť na webinári 69 €

2. účasť na webinári + individuálna konzultácia s Niki a Gabi
+ bonus video Ako prispôsobiť pracovný život osobnému 169€

Info k individuálnej konzultácii: Môžete si vybrať 2x40 minútovú konzultáciu s Niki a s Gabi, s každou zvlášť alebo 1x70 minútovú konzultáciu s oboma lektorkami naraz. Počas konzultácie riešime vaše potreby - detailnejšie informácie o spolupráci s virtuálnou asistentkou, technické riešenia, odpovede na vaše otázky, ktoré vám rady zodpovieme vďaka našej praxi. Gabi Revická pracuje s virtuálnymi asistentkami vyše 11 rokov, Niki Kolesár pôsobí ako profesionálna virtuálna asistentka.


Ďalšie možnosti cenového zvýhodnenia:
Pre členky OZ E-ženy je cena nižšia o 15% - info o ďalších výhodách nájdete na našej stránke alebo vám ich rady pošleme

 

Prihláška na webinár Umenie delegovať

 

Naše odporúčanie
Po odoslaní prihlášky by ste mali do 5 minút dostať automatickú odpoveď. Ak by vám neprišla, odporúčame, aby ste sa pre istotu pozreli, či sa nenachádza v Reklamách, pretože by sa mohlo stať, že by sa vám stratila aj naša odpoveď s konkrétnymi informáciami, na ktoré budete čakať.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info