Poradenstvo

Päť dobrých rád Ako zorganizovať a predať workshop

 

Vymyslieť dobrú tému pre workshopy a podobné vzdelávacie aktivity je veľmi  dôležité, ale  samotnej úspešnosti predaja je v ďalšej fáze nutné pomôcť aj z iných strán. Nasledujúce tipy a rady Ako zorganizovať a predať workshop vám môžu rozšíriť vaše poznania.

 

1. Je to prvý a pádny dôvod rozhodnutia, prečo vôbec čokoľvek robíme. V prípade workshopu by sme mali mať k jeho téme blízko, nech máme jasno, prečo ho vôbec organizujeme. Je dobré napríklad poznať odpoveď na otázku, či by sme sa my samy na podobný workshop prihlásili a prečo. Neorganizujte podobné aktivity bez toho, aby ste k ich obsahu mali vzťah. Rovnako dôležité je, aby ste boli spokojní s lektorom, či lektormi, ktorí budú váš workshop viesť. Robte svoj marketing vo všetkých oblastiach srdcom – viac v článku Marketing srdcom 

2. Stanovenie termínu, dĺžka rozsahu, primerané prestávky, strava a miesto, kde sa workshop udeje – to sú veľmi dôležité vstupy (členkám OZ E-ženy rady odporučíme priestory, ktoré máme overené a niektoré aj cenovo zvýhodnené). Predstavte si svoju cieľovú klientelu, ak nie ste si istí správnosťou výberu termínu (a lektor si ju nepodmienil sám), spýtajte sa databázy vašich klientov, teda ľudí, ktorým plánujete workshop ponúknuť a skúste sa prispôsobiť väčšine.

3. Určenie ceny by malo byť primerané, pokiaľ ide o stálu klientelu alebo o databázy partnerských portálov, ponúknite im výhodnejšiu cenu. Noví klienti by mali mať ceny, ktoré ponúknete na pulte. Aj ich môže motivovať, že pri najbližšom workshope dostanú zľavu už aj oni. Alebo im môžete navrhnúť lepšiu cenu, pokiaľ prídu s niekým, koho so sebou privedú.
(Napr. členky OZ E-ženy majú všetky naše workshopy zvýhodnené a pokiaľ propagujeme worskhop ktorejkoľvek našej členky, členky nášho združenia sú taktiež vo finančnej výhode).

4. Reklama: Ak sa chystáte propagovať workshop, je dobré, ak už máte vlastných čitateľov - na webstránke, na sociálnych sieťach a odberateľov vašich mailov. Nápomocné môžu byť aj partnerské weby a ich sociálne siete


                              Konkrétne kroky pre propagáciu workshopu

4a/Napíšte článok na váš web. Venujte sa v ňom téme, o ktorej bude váš workshop , pre koho je určený, vyberajte dobre zvolené kľúčové slová a nezabudnite na prihlášku (Ako písať texty pre webstránky, aby ste boli v google nájditeľný)

4b/Článok propagujte na sociálnych sieťach. Ak treba, podporte ho reklamou a použite všetky možné dostupné možnosti pre propagáciu (na FB napr. fun page, udalosť, váš osobný profil), pričom je vhodné použiť iné texty pre statusy. Nebojte sa byť kreatívni a smelo testujte, čo vám funguje. Testujte, kým nebudete s výsledkom spokojní.

4c/ Rozpošlite email na vašu databázu. Pri písaní textu emailu si predstavte svojho cieľového čitateľa – človeka, ktorý možno má rád originalitu a humor aj pri vážnych témach alebo naopak. V maily uveďte linky na článok, v ktorom sa dá o workshope alebo o lektoroch dozvedieť viac.

4d/ Požiadajte majiteľa priestoru, v ktorom workshop organizujete, aby vás podporil cez svoju sociálnu sieť, plagátik alebo aj webstránku. Mnohí majitelia priestorov to robia radi, pretože chápu prínos vášho úspechu v tom, že si ich priestory objednáte aj v budúcnosti.

5. Detailnejšie informácie pre konkrétne tipy workshopov a možnosti, ako sa dá z pravidelných workshopov vyskladať klientela pre väčšie semináre a konferencie alebo ako sa dá podporiť predaj individuálnych konzultácií vám rada poskytnem v rámci individuálneho poradenstva.

Napíšte mi o vašej plánovanej vzdelávacej aktivite, pošlite link na vašu webstránku aj sociálnu sieť. Ak máte presnejšiu predstavu o vašom pripravovanom workshope, uveďte ju.

Cena individuálnych konzultácií:  45-65€ (60min – 90min), členky OZ E-ženy majú zľavu  30%

Pokiaľ máte záujem o komorný workshop pre 6 max 9 ľudí, rady pošleme info o najbližších termínoch.

 

Táto stránka používa cookies. Viac info