GMB (Google My Business) alebo po našom Google moja firma

Online marketingje vynikajúci nástroj pre firmy, ktorý Google niekoľkokrát inovoval, no až v posledných dvoch rokoch mu pridáva stále viac funkcií a firmy ho čím ďalej tým viac a úspešne používajú. Ak sa stretnete s termínom lokálne SEO (alebo optimalizácia pre vyhľadávače vo vašej geografickej oblasti) tak sa tým myslí prevažne optimalizácia vášho GMB profilu.

Tu sú dôvody, prečo je to tak:

  • okamžitá viditeľnosť profilu firmy aj s adresou a umiestnením v Google Maps pre všetkých, ktorí vo vašej lokalite hľadajú firmy s vaším zameraním – veľmi dôležité pre firmy, ktorých zákazníci prichádzajú na základe vyhľadávania na mobile.
  • prehľad základných informácií o firme, popis aktivít, fotky – všetko prehľadne na úvodnej stránke vyhľadávania
  • jednoduché spravovanie profilu, pridávanie aktuálnych príspevkov a fotografií aj prostredníctvom mobilnej aplikácie
  • prehľadné štatistiky zobrazení a interakcií (návšteva webu, telefonát, fotky, recenzie, príspevky)
  • možnosť prezentovať interiér a exteriér firmy, produkty, služby, aktuálne akcie, tím spolupracovníkov ap.

Samozrejme, všetky vyššie uvedené výhody sa naplno prejavia len za predpokladu, že máte váš profil správne vyplnený, že ho pravidelne aktualizujete a dopĺňate o nové informácie. Nezabudnite tiež zákazníkov poprosiť o pozitívne recenzie, ak sú spokojní s vaším produktom či službou. V lokálnom vyhľadávaní vám to podstatne vylepší skóre.

Svoj profil na GMB si vytvoríte veľmi jednoducho. Je možné, že vám Google už prostredníctvom vášho webu alebo údajov z Facebook-u základné údaje o firme predvyplnil a váš profil dokonca môže obsahovať aj nejaké recenzie či fotky od zákazníkov či prevzaté z vášho webu. Takisto sa môže na základe fyzickej adresy vašej firmy objaviť v profile sférická (360°) fotka Google Street View.

Ak už záznam/profil GMB máte, stačí, keď si nárokujete jeho vlastníctvo, čím preukážete, že  daná firma je naozaj vaša a teda máte oprávnenie upravovať a aktualizovať o nej údaje.

Potom len dopĺňate, aktualizujete, upresňujete informácie a staráte sa, aby vám váš výklad na Googli prilákal čo najviac zákazníkov.

Ak potrebujete s GMB profilom pomôcť, prípadne potrebujete admina na pravidelnú aktualizáciu vášho profilu, kľudne sa na mňa obráťte:

 

Dana Kaďarová

držiteľka certifikátu GMB Basics

Pre E-ženy platí 20% zľava na moje služby. O ďalších výhodách členstva si môžete prečítať TU.

 Online marketing

 

 

 

 

 

Táto stránka používa cookies. Viac info