Pár myšlienok k Online marketingu pre drobných podnikateľov

Online marketingV súčasnosti už hádam nie je nutné písať o dôležitosti web stránky pre podnikateľov. Ponuka výrobkov či služieb, pár slov o tom, kto za danou firmou stojí, kontaktné údaje a informácie o cenáchich pravidelná aktualizácia je hádam už samozrejmosťou.

Bohužiaľ často sa stáva, že si firma síce založí profil na sociálnej sieti (najčastejšie Facebook – tým aj Instagram) a tým pokladá svoju povinnosť byť viditeľný na webe za splnenú. Avšak online marketingová stratégia zahŕňa oveľa viac. Úplne univerzálny recept neexistuje, vždy záleží od veľkosti a typu biznisu, zamerania, cieľovej skupiny, distribučných kanálov, geografického zacielenia a mnohých ďalších faktorov, no pár základných pravidiel pre malé firmy predsa len platí.

Nasledujúci zoznam určite znesie ešte množstvo ďalších doplnení, no pomôže vám ako odrazový mostík na zlepšenie vašej prezentácie na webe:

  • Snažte sa o čo najvýstižnejší názov domény – najlepšie meno firmy ale aj názov, ktorý čo najlepšie vystihuje podstatu vášho biznisu (domén môže byť aj viac, presmerujete ich na relevantné podstránky vášho webu).
  • Založte si mailovú adresu s vašou doménou, je to profesionálnejšie ako platforma gmail, zoznam ap.
  • Venujte sa pravidelne aktualizácii údajov, ponuky, cien a článkov na vašom webe, robte pravidelnú technickú údržbu webu, používajte zabezpečený protokol (https://), dbajte, aby bol váš web responzívny a rýchly.
  • Web vám slúži ako výklad, pohrajte sa s ním, snažte sa o čo najjednoduchšiu navigáciu, predstavte si seba v úlohe zákazníka, testujte užívateľskú skúsenosť na rodine, kamarátoch, známych..., ich spätná väzba je pre vás cenným zdrojom informácií, ktoré vám pomôžu web vylepšovať.
  • Priblížte zákazníkom postupy výroby alebo detaily o výrobkoch či vašich službách, ukážte im, že ste odborníkom vo svojej oblasti, dajte im vedieť, že sa na vás môžu s dôverou obrátiť, hovorte o vašom biznise fundovane a predkladajte praktické a cenovo prijateľné riešenia. Zákazník tak nebude mať dôvod siahnuť po konkurencii.
  • Využívajte Google nástroje – Analytics, Web Design, Google Ads, Google moja firma, YouTube vlastný kanál, Google Optimize ap. – sú obrovským pomocníkom každej firmy. Okrem toho sú zdarma a ľahko sa používajú. Ak ich využijete vo svoj prospech, budú vašim najlepším predajcom 24/7 a pomôžu zvýšiť úspešnosť firmy.

Všetky vyššie uvedené faktory majú pri pravidelnom využívaní, vyhodnocovaní a následnej optimalizácii zásadný vplyv na umiestnenie vášho webu vo vyhľadávačoch. Práca s webom a uvedenými Google vám zabezpečí dlhodobú konkurenčnú výhodu a prosperujúci biznis.

Ak potrebujete pomôcť s optimalizáciou webu a používaním Google nástrojov, kontaktujte ma:

 

Dana Kaďarová (0902319019)

dana.kadarova@gst.sk

 

Táto stránka používa cookies. Viac info