Ako funguje virtuálna asistentka

Ako som spomínala vo svojom prvom blogu v roku 2019, vydala som sa na cestu virtuálnej asistentky. Zo začiatku somAko funguje virtálna asistentka nemala ani najmenšiu predstavu, ako by spolupráca s mojími klientmi mala fungovať. Obaja majú kanceláriu v mieste môjho bydliska, tak sme sa dohodli, že ich budem raz do týždňa navštevovať. Neskôr budú prebiehať práce online. Zasvätili ma do svojho biznisu, dohodli sme sa na náplni práce a na platových podmienkach. Keďže jeden z klientov má špecifické zameranie, zúčastnila som sa na školeniach, ktoré sú pre jeho podnikanie nevyhnutné. Viete, čo je výhodou virtuálnych asistentiek? V závislosti od zamerania svojich klientov, načrú do rôznych oblastí, čím sa dokážu obohatiť o nové skúsenosti za relatívne krátky čas. Samozrejme, mnohé z činností si vyžadujú vzdelávanie, ktoré je nesmierne dôležité pre kontinuálny rast.

Keďže pandémia napomohla rozvoju online biznisu, aj ku školeniam sa dokážeme dostať rýchlejšie. Stačí zadať kľúčové slovo do vyhľadávača a vyroluje sa množstvo spoločností, ktoré konkrétne školenie ponúkajú. Jedným z nich bolo aj online školenie, respektíve webinár „virtuálne asistentky" cez ezeny.sk, ktorý som absolvovala v januári 2020.

Odvtedy už uplynuli skoro 2 roky a ja som o sebe zistila mnoho vecí:

  1. Mám sebadisciplínu
  2. Dokážem povedať „nie"
  3. Som flexibilná
  4. Už sa nebojím

Ako funguje virtálna asistentkaKaždé ráno vstávam okolo 6:30 hod. Cvičím 20-30 minút alebo si zabehám (na ranné cvičenie som v bežnom zamestnaní nemala čas). Nakŕmim rybičky. Naraňajkujem sa, bez zhonu, pomaly. Prečítam si správy a vyberiem sa do kancelárie, ktorú mám o poschodie vyššie. Je orientovaná na juh a je plná slnka.

Môj pracovný deň začína okolo 8:00 hod. Pracovné činnosti pre svojich stálych klientov mám rozvrhnuté tak, aby som sa im mohla venovať každý deň. Sú to väčšinou denno-denné, opakujúce sa činnosti. Ostatných klientov, pre ktorých pracujem formou zadaní na dlhšie obdobie podmienených termínom odovzdania, vybavujem priebežne. Samozrejme, zosúladiť činnosti nebolo jednoduché, vyžadovalo si to určitý čas.

Ako funguje virtálna asistentkaOkolo 12:00 hod mám obed. Popoludní pokračujem v práci väčšinou do 15:00 hod, kedy už začína výučba anglického jazyka pre žiakov základných a stredných škôl. Dospelých učím aj dopoludnia. Učením anglického jazyka som si vlastne zabezpečila kontakt s ľuďmi, ktorý je pre mňa nesmierne dôležitý.

Môj pracovný deň končí okolo 17:00 hod.

Toto je vyššie spomínaná sebadisciplína. Bez nej by to u mňa nefungovalo. Avšak, sú chvíle, kedy bojujem s prokrastináciou. Ale kto nie? Vtedy opúšťam svoju kanceláriu, dom i dvor. Prebehnem sa alebo sa poprechádzam, vyčistím si hlavu i dušu (toto by v bežnej práci asi nebolo možné). Po určitej chvíli sa cítim plná energie a môžem pokračovať.

Práca na živnosť je ako každá iná, s výhodami i nevýhodami. Jednou z výhod je tá, že si môžete klientov, respektíve prácu, vyberať. Naopak, jednou z nevýhod je tá, že klient si môže vyberať, komu prácu zadá. Treba však brať do úvahy i vyťaženosť a objem práce, ktorou ste zavalení. Nebáť sa povedať „nie" zo strachu, že sa klient už neozve. Ak si svoju prácu robíte dobre, ste spoľahliví a kvalitní, klient to pochopí. Ja som mala zatiaľ šťastie a vždy sme sa dokázali dohodnúť na inom termíne.

Niekedy sa mi stáva, že pri zadaniach, ktoré sú podmienené termínom, mi klient zavolá, či mu môžem zadanie odovzdať skôr, ako sme sa dohodli. Alebo žiada úplne zmeniť text, na ktorom som pracovala už týždeň. Zo začiatku som s tým mala problém, pretože som už mala všetko naplánované a rozvrhnuté. Ale život nie je jednofarebný. Preto som sa musela zbaviť mojich starých vzorcov a naučiť sa prispôsobiť potrebám svojich klientov. V súčasnom rýchlo sa meniacom svete, je flexibilita veľmi dôležitá.

Byť živnostníkom alebo vlastniť firmu je veľkou zodpovednosťou voči svojim zamestnancom, ale hlavne voči sebe samému.Ako funguje virtálna asistentka Celá zodpovednosť je na vás a ako si usteliete, tak budete spať. Je to tlak na psychiku, na druhej strane získavate kontakty a skúsenosti, ktoré vás posúvajú vpred. Podstatné je mať plán a odvahu. Plán som mala 2 roky v zásuvke (od roku 2017). Odvahu som zbierala ďalšie 2 roky, kým som sa nerozhodla otvoriť si živnosť. Ďalšie 2 roky uplynuli, kým som si neuvedomila, že už sa nebojím. Môj strach zmizol s poznaním, že v živote nie je nič statické a mení sa každú chvíľu. Mnohokrát je to práve zmena, ktorá vás môže oslobodiť a posunúť vpred.

V každom prípade, práca virtuálky vôbec nie je jednotvárna. Je plná zmien, nových kontaktov, priateľov a nových obzorov. Sú dni, keď máte pocit, že máte ruky prilepené ku klávesnici od rána do večera, ale keď počujete spätnú väzbu od svojich klientov a oslovia vás ich známi s odporučením, nepoznám krajší pocit. Takže, nebojte sa opustiť komfortnú zónu. Pre mňa to bol určite správny krok. 

Anikó L.

 

Zaujímajú vás webináre a kurzy Virtuálna asistentka, Koľko zarába virtuálna asistentka alebo si chcete len overiť, či by vás táto práca zaujímala a informujete sa o Bezplatný webinár pre Virtuálne asistentky?

Pre podnikateľov, ktorí hľadajú spôsob, ako spolupracovať s virtuálnou asistentkou, odporúčame kurz UMENIE DELEGOVAŤ.

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info