Aký je rozdiel medzi statusom a príspevkom na Facebooku
Status je nadpis na základe, ktorého sa čitateľ rozhodne, či nasledujúce riadky sú pre neho zaujímavé alebo nie. Máte na to len pár sekúnd. Ako to nepokaziť? Ako docieliť, aby ľudia čítali ďalej alebo urobili požadovanú akciu?
Ideálny status je krátky, výstižný vzbudí zvedavosť u čitateľa. Napríklad: Vedeli ste, že? Naučte sa, ako... Nezabudnite, ak je status vo forme otázky, odpoveď by mala byť kladná :)
Samotný príspevok je váš osobný rozhovor s publikom. Prostredníctvom neho si môžete dovoliť používať váš slang, ak je pre vašu komunikáciu prirodzený.
Napíšem vám zo skúsenosti 2 veci, na ktoré nezabudnite a podľa možnosti – nepodceňujte.
- Myslite na autenticitu. Buďte sami sebou, vyjadrujte sa ako to cítite, píšte akoby ste to povedali svojmu publiku do očí. Práve samotná originalita je váš autogram. To, čo zaujme konečného čitateľa naladeného na rovnakej vlne.
- Nekopírujte! Rovnaké slová, smajlíky alebo dokonca celé vety. Nielen, že to je vidieť a svojich čitateľov pravdepodobne vôbec nezaujmete, ale aj vyhľadávače vyhodnotia pri skenovaní stránok váš text ako spam.
Martina Banáry Kubicová
Autorka vypracovala tento príspevok v rámci Certifikátu pre virtuálne asistentky, 2022