Ako si vytvoriť pravidelný príjem pomocou handmade
Naoko by sa mohlo zdať, že každý biznis, ktorý predáva hmotné produkty, je rovnaký.
Ste tu vy, sú tu vaši zákazníci a prípadne sprostredkovatelia. Vy niečo ponúkate, zákazníci si to s radosťou kúpia a obe strany sú spokojné. Nanešťastie (alebo práve našťastie) má však každé odvetvie svoj vlastný svet, svoju vlastnú špecifikáciu. Je úplne iné predávať pneumatiky a iné vyrábať zmrzlinu. Je rozdiel niečo nakúpiť zo zahraničia a potom predávať a niečo úplne iné vyrábať produkty vlastnými rukami.
Kreatívna, resp. handmade sféra je od týchto všetkých iných svetov odlíšná asi najviac. Stojí v opozícii ku všetkým typom predaja, ktoré pracujú so strojovo vyrábanými vecami.
Pretože pokiaľ človek niečo vytvorí a následne svoje výtvory predáva, má k nim úplne iný, osobnejší vzťah. Handmade podnikanie je jednoducho iné. Má rôzne členenia a tým podliehajúce legislatívne náležitosti. Môžete byť fyzická osoba, ktorá prevádzkuje tzv. predaj z dvora. Môžete byť mamička na materskej a popri tom si založiť živnosť. Môžete byť slobodný umelec či konateľ v s.r.o. Tých možností a kombinácií je ozaj nesmierne veľa.
Kreatívne podnikanie ja osobne prirovnávam k istému druhu umenia. Vždy totiž vzniká z ľudských rúk, mysle a srdca.
Každý autor, ktorého sa opýtate, vám povie, že je preňho jeho práca nielen spôsobom obživy, ale najmä radosťou a doživotnou vášňou. Na Slovensku ešte donedávna nebolo toľko možností, ako je dnes - komunita výrobcov sa utešene rozrastá a zákazníci porozumeli tomu, že produkt vytvorený domácim autorom je o niečo drahší, ako dovezené šunty z Číny.
Začali vidieť aj kvalitu handmade výrobkov a čo si cenia najviac, že vedia svoju obľúbenú vec spojiť s tvárou toho, kto ho vymyslel.
Chcete sa o ňom dozvedieť viac?
AKO PREDAŤ SVOJE HANDMADE VÝROBKY – základný workshop
Je úplne jedno, či si chcete svojimi výrobkami len privyrobiť popri zamestnaní či na materskej dovolenke, alebo premýšľate nad tým, vrhnúť sa do podnikania naplno.
Handmade sféra je veľmi špecifická a platia v nej úplne iné pravidlá, ako v bežnom biznise. Čo sa na workshope dozviete:
Špecifiká handmade podnikania - aké rôzne druhy kreatívneho podnikania jestvujú, aké sú ich znaky a prečo je dobré vedieť, ktorý z nich si vyberiete ešte predtým, ako začnete podnikať.
Definovanie cieľovej skupiny - každý tovar má svojho kupcu. Musíte si ho však najskôr zadefinovať, potom zistiť, kde sa pohybuje a následne ho osloviť.
Ideálny produkt a jeho nacenenie - existuje vôbec ideálny produkt? A ako ho nájsť? A čo je ešte dôležitejšie, koľko si zaň máte vypýtať?
Marketingové minimum - povieme si, ako odprezentovať vaše výrobky, čo je pri predaji dôležité a na čo sa netreba zbytočne zameriavať.
Súčasťou workshopu je malé občerstvenie. Maximálny počet účastníkov: 8
Cena: 79 eur pre nečlenky OZ E-ženy, 59 Eur pre členky OZ E-ženy
Informácie o lektorke:
Veronika Bošková - Chcela byť speváčkou, spisovateľkou alebo tanečníčkou a stala sa podnikateľkou, učiteľkou a marketérkou. Od roku 2008 sa venuje podnikaniu v kreatívnej sfére www.svadobnemanzety.sk a postupne začala prepájať znalosti z marketingu s vlastnými skúsenosťami z oblasti handmade.
Pomocou zážitkových workshopov a individuálnych konzultácií podporuje podnikanie jednotlivcov, či mikrobiznisov. Venuje sa tiež grafickému dizajnu, brandingu a korporátnej identite. Takže, ak budete potrebovať pekné vizitky, či logo, neváhajte sa na ňu obrátiť - www.veronikaboskova.com.
Prečítajte si aj je článok Ako funguje virtuálna registračná pokladňa.