Marketing srdcom

Prečo robiť marketing srdcom?

Dokážete zjesť jedlo, ktoré vám nechutí? Čo sa stane, ak ho napriek tomu zjete? Alebo, čo sa stane, keď robíte čokoľvek, čo je v rozpore s vašim vnútrom? Napríklad, keď sa stretávate s ľuďmi, ktorých prítomnosť vám nerobí dobre? Ste potom unavení, vyčerpaní, možno aj znechutení? Telo je náš dokonalý priateľ. Ak počúvame jeho signály, prostredníctvom ktorých nás upozorňuje že niečo v našom konaní, či myslení nie je v poriadku, vieme sa včas nastaviť na cestu, ktorá nás vedie k naplneniu nášho životného zámeru. Uvažovali ste o tom niekedy?


Mnoho podnikateľov si kladie otázku, prečo im nefunguje biznis, pre ktorý sa rozhodli. Dôvodov môže byť mnoho:
- presýtený trh (vyvrátiteľné, je to len nedostatočná originalita podnikania),
- nesprávne zacielenie marketingu (chybne nastavená cieľová skupina),
- slabá reklama (alebo slabé sústredenie na pritiahnutie klientely),

Dôvod môže byť však oveľa zaujímavejší a jednoduchší:
-nedostačujúca znalosť produktu, či služby,
alebo čo je ešte smutnejšie:
- nestotožnenie sa s produktom, či službou, ktorú svojim podnikaním prinášate.

Je to v poriadku? Čo sa vám stane, ak zjete jedlo, ktoré vám nevonia, či nechutí? Znásilníte svoj žalúdok a on vám to prirodzene vráti. Telo neoklamete. A klientov tiež nie. Jednoducho, predaj zameraný len na zisk z podnikania už nemá zelenú. Vlaky, ktoré ju napriek tomu dostanú, sa dostávajú do slepej uličky. Ich cesta nikam nevedie. Nemá zmysluplný zámer a preto je z dlhodobého hľadiska neudržateľná. Ak duchovne nastavení speakri hovorili o pádnych zmenách po roku 2012, tak toto je jedna z tých, ktorá nastala.

Môj podnikateľský príbeh

Keď som pred osemnástimi rokmi vytvorila svoje podnikanie, žila som ním, dýchala som ním, bola to moja vášeň. Neustále som študovala všetko z oblasti cestovného ruchu, kontaktovala som majiteľov chát a chalúp po celom Slovensku, vyzývala som ich cez rôzne inzeráty v novinách, aby podnikali so mnou, školila som ich, ako majú chalupy prenajímať a vytvárala som si databázu záujemcov, ktorí chceli spoznávať rôzne regióny Slovenska. S manželom a dvoma vtedy ešte veľmi maličkými dcérami sme cestovali kedykoľvek to bolo možné. Mali sme len jedno auto a manžel mal obchod, takže bolo dosť náročné sa zladiť, zbaliť, fotiť, komunikovať s ubytovateľmi a po návrate reportovať - spracúvať všetko, čo sme zažili. Pre našich klientov som pripravovala pravidelné spravodaje z našich ciest a tie som v rámci prechádzky s deťmi rozposielala klientom poštou. Písala som v nich, ako bolo na chalupách, ktoré sme navštívili, ktoré sú vhodné pre malé deti, čím je zaujímavé okolie, predstavovala som im menej známe atrakcie a pikošky regiónu, atď. Nemali sme kapitál na štandardné katalógy, tak sme vytvorili malé katalógy vo formáte A6. Tie sme kopírovali a rozposielali klientom, ktorí si ich objednali cez inzeráty v novinách. Ponúkala som to, čo sa mi naozaj páčilo, predávala som miesta, do ktorých som sa zamilovala. Keby mi ktokoľvek zavolal v akúkoľvek hodinu, vedela som o mojich ponukách všetko. Bolo to náročné, ale svoju cestovku som budovala s láskou, vášňou a s túžbou priniesť ľuďom čo najkrajšie dovolenky na Slovensku.

Keď bolo poslanie naplené

Keď som po takmer dvadsiatich rokoch pocítila, že je moje poslanie naplnené, že ma už srdce volá inam, skúšala som svoju prácu delegovať na sieť maklériek, ktoré pod hlavičkou našej cestovky predávali pobyty na Slovensku. Zistila som však, že nadšenie nie je delegovateľné. Ak sa aj javí, že sa delegovať dá, nemá dlhú životnosť, pretože neprichádza zvnútra, ale zvonka. Koncom roka 2014 som sa aj preto rozhodla, že svoju cestovku odstúpim ďalej, so želaním, aby sa zveľaďovala a kvitla v rukách niekoho, kto má nadšenie a chuť v rozsahu, ktoré cestovná kancelária potrebuje.

Prepojenie skúseností a radosti

V cestovnom ruchu som zostala – robím poradkyňu pre podnikateľov, ktorí si chcú založiť cestovnú kanceláriu  alebo riešia marketing svojej cestovky. Krásnym výstupom mojej dlhoročnej práce sú dvojjazyčné knižky o Slovensku, ktoré putujú do celého sveta. S manželom vyberáme chaty, chalupy, pozemky a kaštiele na predaj, ktoré majú potenciál pre prenájom (alebo inú formu podnikania – napr. farmárčenie, zakladanie rodových statkov, atď.) a sú na skutočne pekných (energeticky vhodných) miestach. Je pre nás dôležité, aby sa prioritne páčili nám. Rovnako, ako keď sme vyberali objekty pre dovolenkovanie našich klientov.

Prosperita, talent, vášeň a podnikanie

Sme naučení, že podnikanie je v prvom rade spojené so ziskom. Súhlasím. Kedysi ma môj poradca pre podnikanie učil, aby to, čo robím, korešpondovalo s mojim vnútrom. ,,Ak máš rada chaty, venuj sa chatám a nerieš konferencie, aj keby sa mohlo javiť, že prinášajú vyšší zisk. To, čo ti nepôjde s ľahkosťou, nemá spojitosť s tvojim vnútrom." Samozrejme, že som si jeho slová preverovala v praxi. Vábilo ma aspoň si vyskúšať, či mi predsa len neprinesie viac peňazí biznis, ktorí robili moji kolegovia v iných cestovných kanceláriách. Veľmi rýchlo som pochopila, že môj poradca mal pravdu a prestala som sa nútiť do činností, ktoré mi neprinášali radosť a tým pádom ani dostatočný zisk.

Prepájanie prosperity s talentom

Dnes, keď učím podnikateľov podnikať (ak sa to vôbec dá), pýtam sa najprv na ich talenty, ich vášne a radosti. Hľadáme prepojiteľnosť ich prosperity s talentom. Nastavujeme spolu ľahšie dosiahnuteľné ciele so zámerom prepojiť osobný prospech so zmysluplnosťou pre iných. Z radosti vyprodukujete radosť. Pre seba, aj pre druhých. Toto všetko má významný súvis s podnikaním, jeho obsahom, formou, marketingom a následnými výsledkami.

Želám vám, aby ste si dovolili robiť to, čo vás baví a aby ste z vašej radostnej práce aj prosperovali. Otvoriť sa týmto možnostiam je možno to najťažšie, ale je to krásna, mimoriadne obohacujúca cesta.

Ak si budete priať, rada vás ňou povediem spolu s Andreou Trávničkovou, prvou ambasádorkou E-žien. Andrea ma inšpirovala k úvahe o marketingu srdcom, ktorý sme spoločne vytvorili. Pre OZ E-ženy, pre naše členky, aj pre nás samotné. Lebo najlepšie je začať od seba. :)

Služba MARKETING SRDCOM

Autorka článku: Gabriela Revická 
Editor článku: Kisha Breslaw 

 

Chcete dostávať informácie o našich aktivitách? Stačí sa prihlásiť, budeme vás o nich informovať.

Alebo nám pridajte like na https://www.facebook.com/ezeny.sk/, cez Facebook informujeme o našich aktivitách pravidelne.

                              Chcete odoberať  Spravodaj zo sveta E-žien?

spravodaj

Naše off-line aktivity

 

Individuálne Raňajky s E-ženou - v termíne podľa dohody

 

Odhaľte nám vaše otázky a pýtajte sa

       e-poradňa      

Pošlite nám otázku do E-poradne. 

 

                          

 

 

 

 

 

Táto stránka používa cookies. Viac info