5 krokov k lepšej pozornosti

Pozornosť patrí medzi kľúčové, ak chceme naše úlohy a zadania správne urobiť alebo dokončiť. Ako dlho dokážeme venovať5 krokov k lepšej pozornosti pozornosť úlohe, je však už schopnosť, ktorá sa dá naučiť.
Podobne ako pri fyzickom cvičení sa naše svaly sa nezmenia na pevné a pružné len tým, že budeme pozerať na športové zápasy v televízii. Pozornosť si môžeme zlepšiť bez ohľadu na to, akú prácu vykonávame, študujeme alebo aké sú naše ciele. Ak však chceme zlepšiť svoju pozornosť a teda aj produktivitu, je potrebné na nej zapracovať.

 

1. Spoznaj svoj čas. 
Nie každá hodina je vhodná na dosiahnutie najlepšieho výkonu. Či už je to športový výkon alebo mentálny. Pozoruj sa a zisti, kedy je ten tvoj najlepší čas na mentálnu prácu, kedy si najrýchlejšie a najlepšie zapamätáš a kedy podávaš najlepšie mentálne výkony. Dá sa to zistiť jednoduchým experimentom. Jeden týždeň si vyčleň čas napríklad medzi 8 a 10 hodinou ráno na splnenie úloh. Druhý týždeň posuň tento čas medzi 10 a 12 hodinu. Prípadne si vyber iný čas. Potom porovnaj, ktorý čas ti vyhovuje najlepšie.

2. Multitasking je out.
Je dokázané, že mozog sa v skutočnosti dokáže sústrediť len na jednu činnosť. Takže, ak sa chceš naozaj niečo naučiť, urobiť alebo si len lepšie zapamätať, venuj svoju plnú pozornosť len jednej veci.

3. Zapracuj na pozornosti.
Trénuj pozornosť, kedykoľvek sa môžu objaviť myšlienky, ktoré odpútavajú pozornosť. Ako napríklad "potrebujem prestávku". Ak máš problém udržať pozornosť pri práci alebo štúdiu na 45 min, skús postupne trénovať a tak tento čas predlžovať. Prvý týždeň si nastav časovač napríklad na 20 minút, kedy sa budeš plne venovať činnosti. Po 20 min si daj 5 min prestávku a potom pokračuj s 20 minutovým blokom. No a postupne si 20 minútový blok predlžuj na 45 min alebo aj viac.

4. Vyhni sa rušičom.
Nikdy sa poriadne nesústredíš, ak budeš mať okolo seba rušiče ako mobilný telefón, neustále hlásenie nových správ. Akékoľvek pípnutie preruší pozornosť. Takže ak sa dá, eliminuj všetky rušivé momenty.

5. Byť vedomým.
Jednoducho buď vedomý toho, akú prácu alebo činnosť vykonávaš. Venuj plnú pozornosť tomu, čo robíš v tomto momente. Cvičiť môžeš napríklad pri čítaní knihy, práci, štúdiu, prechádzke v parku alebo pri športovaní.

 

Popracovať na pozornosti a teda aj zlepšení pamäti sa dá kedykoľvek. Len treba chcieť a mať trochu trpezlivosti. Rôzne myšlienky, pocity, emócie, bolesti sú vyrušovače, ktoré nás môžu posunúť k uvedomeniu si toho kto sme a kde sme, a čo práve robíme.

Zuzana Hanzelová

 

Máte záujem o kurz venovaný téme ako vylepšiť svoju pozornosť so Zuzanou Hanzelovou? Napíšte nám na gabi@e-zeny.sk, dáme vám o ňom vedieť. Zuzana sa venuje aj pamäťovým technikám, myšlienkovým mapám, Ako sa učiť inak - ľahšie, Cudzí jazyk a pamäťové techniky.

News zo sveta E-žien - aktívnejšie s E-ženami

 

Najnovšie aktivity

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Naša webová stránka ukladá údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača) na identifikáciu vašej relácie a dosiahnutie základnej funkčnosti platformy, zážitku z prehliadania a zabezpečenia.
Môžeme ukladať údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača), aby sme mohli poskytovať doplnkové funkcie, ktoré zlepšujú váš zážitok z prehliadania, ukladať niektoré z vašich preferencií bez toho, aby ste mali používateľský účet alebo bez prihlásenia, používať skripty a/alebo zdroje tretích strán, widgety atď.

Prihlásenie