Ako naplánovať príspevky na Facebooku a Instagrame

Ako naplánovať príspevky vo facebookových skupinách

Viete o tom, že príspevky vo facebookových skupinách sa dajú naplánovať na niekoľko dní? Pravidelné pridávanie príspevkov, vám môže zabezpečiť nových platiacich zákazníkov.

Množstvo podnikateľov si čoraz viac uvedomuje, že Facebook je efektívnym nástrojom na získavanie nových klientov. Sú presvedčení, že keď si založia fanpage, alebo vytvoria skupinu, klienti sa len tak pohrnú. To však nestačí. Pokiaľ chcú mať fungujúcu a úspešnú fanpage a skupiny, ktoré získavajú nových platiacich klientov, musia si uvedomiť, že bez pravidelného pridávania príspevkov, to nepôjde. No, podnikatelia sú natoľko zavalení povinnosťami, že im na pridávanie príspevkov nezostáva veľa času. Jednoduchým riešením je pre nich plánovanie.

 

Ako postupovať pri plánovaní príspevkov v skupine, ktorú spravujete priamo na Facebooku:

  1. Prihláste sa do danej skupiny.
  2. Napíšte príspevok v podobe textu alebo fotografie a kliknite na šípku vedľa „Publikovať“. Zobrazí sa vám možnosť „Naplánovať“.
  3. 3. Potom už len stačí zadať dátum a presný čas, kedy sa má príspevok na Facebooku zverejniť.

 

Ako je to s plánovaním príspevkov vo facebookových skupinách, ktoré spravujete v praxi?

Príspevky, vo facebookových skupinách si dokážu administrátori naplánovať vopred na niekoľko týždňov. Práve toto plánovanie, je veľmi užitočné. Ak sa o skupiny prestanú ich administrátori pravidelne starať, nebudú mať žiadne výsledky, klesne im počet fanúšikov (odberateľov), lajkov, komentov a koniec koncov aj zdieľaní. Čím je skupina väčšia, tým si vyžaduje väčší počet príspevkov. Pridávanie príspevkov do vašich skupín, možno naplánovať dvojakým spôsobom. Prvý spôsob je, že sa to dá spraviť priamo na Facebooku, ktorý je nižšie. Na plánovanie kampaní je možné využiť platené nástroje akými sú Postplanner, Hootsuite alebo Buffer.


Ako fungujú platené nástroje Postplanner, Hootsuite alebo Buffer

Postplanner je možné využiť na plánovanie príspevkov v skupinách na Facebooku, kde je podnikateľ adminom. Hootsuite je možné využiť na plánovanie príspevkov na ostatné sociálne siete. Buffer je nástroj, ktorý vám pomôže spravovať viac sociálnych účtov naraz. Buffer je aj v bezplatnej verzii, ponúka toľko možností, že postačia každému, kto spravuje sociálnu sieť. Ako vyzerá zdieľanie obsahu cez Buffer? Nainštalujete si rozšírenie do svojho prehliadača a na stránke, ktorú chcete zdieľať, kliknete na ikonu Bufferu. Otvorí sa vám okno, v ktorom môžete upraviť text, zmeniť obrázok a vybrať, na ktoré sociálne siete chcete obsah zdieľať. Vybrať si môžete aj to, kedy sa príspevok na sociálnych sieťach zobrazí. Tieto externé platené nástroje je možné využiť aj na plánovanie príspevkov na viac ako mesiac dopredu.


Ako spravovať svoju fanpage a Instagram ešte efektívnejšie.

Na ešte efektívnejšie spravovanie fanpage a Instagramu nám skvele slúži Creator Studio - čo je miestom, ktoré spája všetky nástroje pre najpokročilejšie možnosti publikovania a správu sociálnych sietí, či analýyu výkonnosti obsahu na facebookovom a instagramovom účte.
Vďaka Creator Studiu si môžete naplánovať príspevky na oboch sociálnych sieťach – na Facebooku, aj na Instagrame.

 

Ako funguje spravovanie príspevkov na Facebooku cez Creator Studio.

Ak chcete naplánovať alebo uložiť príspevky v Creator Studiu, je potrebné dodržať základné kroky pri pridávaní príspevku. Potom kliknete na šípku vedľa položky - Zdieľať, ktorá vám ponúkne tieto možnosti:
Uložiť koncept: táto funkcia vám umožní upravovať koncept príspevku ešte pred uverejnením.
Naplánovať: pomocou tejto funkcie, môžete určiť budúci čas a dátum zverejnenia príspevku.
Na prehľad všetkých príspevkov naplánovaných na fanpage slúži funkcia Content Library, ktorá vám tiež zobrazí aj štatistiky a môžete upraviť, vylepšiť a vymazať, príspevky individuálne. Tiež umožňuje vyhľadávanie v príspevkoch pomocou filtrov ako sú:
Typ príspevku: fotografia, video, odkaz, text
Stav príspevku: uverejnené, naplánované, vypracované, vypršané
Časový rámec: zobrazenie príspevkov od konkrétneho roku alebo mesiaca
Creator Studio nám ponúka aj funkciu Štatistiky, ktorá obsahuje dôležité informácie týkajúce sa príspevkov, ktoré obsahujú video. Medzi tieto informácie patria:
Úspešnosť – tu nájdete informácie o počte minút a počte prehratí vašich videí, miere interakcií vašich videí
Loyalty – sledujte, kedy získate nových sledovateľov, ako často vás sledujú a kedy najčastejšie
Publikum – pozrite si demografické údaje o ľuďoch, ktorí si prezerajú váš obsah a sledujú vaše stránky
Retencia – zistite priemernú dĺžku prehrávania každého videa
Earnings – toto platí iba pre tie stránky, ktoré majú In-Stream video reklamy alebo predplatné fanúšikov

 

Ako funguje spravovanie príspevkov na Instagrame cez Creator Studio.

Nie je to tak dávno, keď plánovanie príspevkov na Instagram bolo veľmi komplikované a fungovalo len cez platené aplikácie a platformy. Dnes môžete pripraviť a naplánovať príspevky priamo v Creator Studiu a táto možnosť je vám sprístupnená zadarmo. Potrebujete mať však prepojený firemný účet s ovládacím panelom Creator Studio. Potom pomocou tlačidla Vytvoriť príspevok (Create Post) v ľavom hornom rohu obrazovky môžete uverejniť príspevok do Instagram Feedu alebo dokonca IGTV.
Pomocou Creator Studia môžete pridať viac obrázkov, označiť ľudí na fotkách, vypnúť komentáre či dokonca označiť obchodných partnerov v značkovom obsahu.
Po upravení vášho príspevku ho môžete uverejniť okamžite alebo ho naplánovať rovnako ako na Facebooku – odteraz môžete plánovať príspevky na IG a IGTV až 6 mesiacov dopredu.
Creator Studio vám ponúka aj funkciu Štatistiky, ktorá ponúka informácie o aplikácii Instagram, medzi tieto informácie patria:
Aktivita - poskytuje čísla dosiahnuté prostredníctvom vašich príspevkov, či kliknutí na webové stránky
Publikum - posúva vám informácie o vašich sledovateľoch. O ich veku, pohlaví, ale aj to, kedy je vaše publikum online a odkiaľ pochádza.
Tieto podrobné informácie môžu pomôcť obchodníkom stanoviť najvhodnejšie časy na uverejňovanie ich obsahu pre zaručenie optimálnych výsledkov.

Je to naozaj jednoduché, stačí si nájsť asi 2 hodiny času (podľa veľkosti vašej facebookovej skupiny, fanpage) a naplánovať príspevky na najbližšie 2 týždne.

Spracovala Mgr. Zuzana Oršulová
VirtualkaOrsulova.ezeny.sk


Zdroje:
https://www.expertnapredaj.sk/facebook-planovanie-prispevkov/
https://visibility.sk/blog/ako-vykonne-spravovat-socialne-siete/
https://harton.sk/facebook-creator-studio-spravujte-svoj-facebook-a-instagram-efektivnejsie/

 

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info