Marketing srdcom, špeciálne informácie pre vaše podnikanie
Najprv sa staňte značkou. Milujte, čo ponúkate. Vytvárajte príbeh vášho produktu a predstavujte si, kam sa so svojím podnikaním túžite dostať. Kým chcete byť a koho pri sebe máte vo svojich optimálnych predstavách. Kouč by sa vás spýtal, čo máte na nohách, keď ste v cieli, v optimálnom bode vášho podnikania. Čo by ste poradili tým, ktorí sa chcú dostať tam, kde ste vy. Hoci ste len na ceste k svojim snom, dovoľte svojej budúcej verzii, nech sa vás spýta, aké boli kroky, pre ktoré ste sa rozhodli.
Marketing, ktorý fungoval mojej konkurencii, v mojom podnikaní nezaberal, preto som si hľadala vlastné chodníčky. Hrala som sa s možnosťami, ktoré mi do života prichádzali a zdieľala o tom klientom, aj obchodným partnerom. Nenapadlo by mi vtedy, že sa namiesto predaja začnem venovať poradenským službám. Riešila som marketing mojej cestovky, ale aby fungoval, potrebovala som podporiť osvetu na dvoch stranách. Medzi ubytovateľmi, aby ponúkali služby na úrovni, aké žiadal trh a medzi klientmi, aby vedeli, čo môžu spoznať v menej známych lokalitách Slovenska.
Ak vás baví to, čo vás živí, aj náročné úlohy sa stanú zábavou. Navyše, ak si neprestanete všímať, čo všetko na ceste k svojmu snu môžete zažiť. Jedného dňa som si uvedomila, že robím celonárodné školenie pre ubytovateľov a že mám dvojjazyčnú knižku o Slovensku. Ani jedno z toho nebolo cieľom môjho podnikania. Ale práve tieto vedľajšie efekty mi pomohli tam, kde som.
Na workshope sa dozviete aj:
- aké informácie prezradiť v rámci PR marketingu, aby ste zaujali nových klientov a ako si chrániť svoje know-how
- koľko peňazí si účtovať za poradenstvo, produkty alebo iné služby, ako a prečo ich rozlíšiť
- čo všetko môžete okrem svojho hlavného produktu predať klientom
Niektoré dobré podnikania zmenili svoj smer preto, že o ne na trhu nebol taký veľký záujem, ako si ich autori mysleli. Ale kreatívni podnikatelia hľadali ďalej a hľadali iné možnosti. Napríklad hľadali aj diery na trhu. Moja cestovka, ktorej som sa venovala 20rokov, bola výsledkom chýbajúcej služby v oblasti prenájmu chát a chalúp na Slovensku. Vzdelávanie ubytovateľov, E-ženy, Autorská škola Literario. Niečo vám na trhu chýba a môže to byť príležitosť, ktorú vám predtým nenapadlo podchytiť.
Kedysi mi Andrea Trávničková povedala, že by môj marketing nazvala práve tak ako sme nazvali tento workshop. Ďakujem za jej výzvu. Aj za výzvu Danky Palušovej z Centra Havino. Rada vás naučím, čo viem.
Marketing srdcom si môžete dohodnúť ako samostatný workshop, rada dohodnem s organizátormi vzdelávacích aktivít podmienky a prípadné obsahové možnosti.
V rámci aktivít OZ E-žen je workshop zaradený do obsahu série podporných skupín Gabi Revickej pod názvom Gabi's Support Groups – Marketing srdcom
Kontakt:
Gabriela Revická